23 juni 2026

98. Midsommarafton m.m...


 

I torsdags ville Svärdotera o S plocka jordgubbar så mannen, jag o V  hakade på o o for till självplock utanför stan. Finfina jordgubbar hade de, det kostade 200 kr/ person i plockavgift o så 120 kr kg....sedan las plockavgiften in i vikten på jordgubbarna o vi kunde plockat för 130 kr till mannen o jag men vi kände oss nöjda o trötta o orkade inte gå tillbaka o plocka fler så det fick vara. 1000 spänn allt som allt o då var vi 5 som plockade. Gick ju typ jämt ut med plockavgifterna. Dyra röda bär var det men fina o goda. Vi hade då jordgubbar så det räckte o blev över efter Midsommarafton i alla fall. En påse ligger nu i frysen. 

 

Midsommarafton var fantastisk men saknade allt det traditionella gänget o läget lite. Ja svägerskan är fortfarande inlagd på sjukhuset i Linköping. Men det är nära nu att hon får komma hem om hon inte redan har gjort det. Ja det har verkligen varit svårt att få bukt med den inkapslade lunginflammationen hon haft. Ja vi har ju i alla år utom något enstaka firat hos henne med man nära Omberg med utsikt över Vättern. Men i år blev det då hemma hos E o J istället. Det var en otroligt varm dag minsann. Vi satt i deras uterum med alla skjutdörrar öppna men det hjälpte föga. God mat trevligt folk, ja J:s föräldrar o bror kom så vi blev då tre extra i alla fall. Andra inbjudna hade annat inbokat vilket ju inte är alls konstigt en dag som Midsommarafton. Det var en fin afton o alla var glad o nöjda. 

Bankärende

Fast jag var lite upprörd i slutet för min mobil började krångla som hejsan, den stängde av sig 6 gånger då o då bara så där o tillslut så blev det bara en sida där man skulle hämta en recovery-fil som kom upp...så det vart helt kört, min käre kunnige o duktige son tittade på den länge o försökte få igång den, googlade o donade men häpp totalt låst. Den är 4 år gammal o det är ju inte helt ovanligt att mobiler ger sig på diverse punkter då. Jeeeez vad handikappad man blir utan mobil....fick leta fram en gammal här hemma o dra igång, den var segare än kola. Men fick ner några viktiga saker i alla fall. Men inget Bank-id så ingen bank o då inget Swish o ja typ så. O tålamodet man var tvungen att ha för att använda den krävde mycket stor envetenhet. På söndagen jobbade mannen så inget köp kunde göras då eftersom han hade tillgång till bank, pengar o sådant. Jag kom ju inte in till mina tillgångar ju. Så det vart till o vänta tills igår. Köpte en ny på rea vilket ju var bra. En Pixel 10 som sonen rekommenderat o den är riktigt bra. Det har tagit sin tid att få in allt man vill ha, tack vare att man haft en massa på Googlekontot så fick jag ju in en massa viktigt i den nya. O resten håller jag på med ännu. Idag for jag in till banken för att få ett nytt Bank-id o det gick bra så nu är livet tillbaka igen. Kunde inte ens betala parkeringen med favvo-appen så det vart till o feppla med bankkort. 

 
 Ja just det igår kom jag på att det var en månad sedan vi besiktigade husvagnen o fick en tvåa...det brann i knutarna för att slippa betala fullt för en ny besiktigning. Men M var snabbt på o beställde en tid för ombesiktning samma dag o det vart ju då S uppgift att fixa med det men mannen o jag följde med. Hämtade Zeekern ja bilen hos E o J för den får dra husvagnen det får inte vår eller S....o så ner till S o hämtade honom o så iväg hela vägen till Taberg o väl där så ....INGA nycklar till husvagnen, ja det är ett hänglås på draget som måste bort för att kunna koppla på den. S hade inte tänkt tanken på att det är han o M som har nycklarna nu. S försökte dyrka upp låset men häpp. Så vi for hemåt med allt för lite tid i marginal för besiktningstiden. Men kom på efter någon kilometer att det ligger ju en Svets o smidesverkstad bredvid så vi kan ju fråga dem om de har någon vinkelslip eller avbitartång i lämplig storlek...så mannen knallade bort o kom tillbaka efter en stund med en batteridriven vinkelslip o vips så var låset avsågat o vi kunde få med husvagnen. O in precis i tid o allt gick bra där o fick godkänt för påhängsbromsen, ja något annat hade ju varit kasst då den varit inlämnad på verkstad för att justeras. O så till Biltema o köpa nytt hänglås plus batteri till nyckeldosan till bilen då den krånglade. O så tillbaka till Taberg o ställa husvagnen igen. Ja jisses äventyr är ju alltid kul. Stackar S han kände sig allt lite moloken över att han glömde nycklarna o jag med för jag hade ju kunnat fråga om de var med när vi hämtade honom men häpp fanns inte i min hjärna då. Jag brukar tänka på sådant annars o M är en hejare på att hålla ordning på allt....japp allt....alltid men hon jobbade då. Ja nu måste vi få ut en annons på husvagnen så att den blir såld någon gång. Bara det att någon ska få tummen ur o det är inte jag, nej nej jag klarar inte sådant. Tjöta med folk som ringer o skriver o sådant är inte min grej. Inte när det gäller att sälja saker i alla fall....men tjöta annars är jag bra på. Riktigt bra! 

Inget nytt från X-h......t. A fick ju vara med oss på Midsommarafton för han var inte med förra året. Han skulle vara från ena dagen till den andra men det blev hela helgen o nu är det ju mammavecka så tre dagar extra hos henne eller vad de nu kommit överens om. Det märks så himla väl att A trivs hemma med mamma o J...han har ett stort behov av ömhet o närhet med dem båda. O han frågar ofta om när han ska tillbaka till pappa för han vill helst stanna kvar hos dem istället. O så vara o leka med brorsan så klart. Får se om de dyker upp här på sina cyklar ..

Nu skrev E o frågade i familjegruppen om någon vill med o bada. Ja jag badar ju inte men följa med kan jag tänka mig. Får se hur det blir. Nu ska jag byta om lite o om jag följer med så ska soporna ner åxå..fixa fixa.

Kramelikraaaam

16 juni 2026

97. Lite hjälp av mig...

 Idag jobbar mannen sin tisdag som han brukar. Jag hade noll planerat o inga projekt alls. Men så kom en fråga från E om jag hade lust att hjälpa henne lite med att tömma någon kartong eller två..ja de har ju ett kontor med skrivbord som J använder när han jobbar hemifrån. Men det rummet är åxå en förvaring av många kartonger o annat. Så jag sa ja visst jag kommer när jag ätit. O jag tömde 4-5 kartongen, organiserade upp en del o allt skulle ju till sina olika platser i huset. Så stegräknaren vart nöjd kan jag säga. Jag älskar att plocka o organisera o timmarna gick o vips så var klockan 19.00. Ja så kan det gå när jag kommer igång med något jag gillar. Har verkligen svårt att bryta o mantrat blir likt Alfons Åberg -Ska bara! Bara den åxå, o så den o så städa upp efter mig o plocka undan högar med diverse sorterat. Bra blev det o lite luftigare i rummet minsann. Men det krävs några gånger till innan det är riktigt bra. Uteförrådet var jag i åxå o plockade runt lite så att jag kunde bära ut några saker dit där de passade bättre. Jag fixade lite i köket åxå en stund men då mest diskade saker som inte behövde gå i diskmaskinen direkt. Ja det var ett bra dagsverke det. Dotera är nu sjukskriven på 100 % i 8 veckor framåt, hon har fått en ny medicin som ska ställas in o det tar några veckor. Skönt för henne att få vara hemma o vila när hon kan. V är ju hemma alla dagar nu när det är sommarlov o A varannan vecka. Hon är trött men förhoppningsvis ska medicinen få henne lite piggare vi får se.

Hon o jag fick åxå tid att prata helt ostört då V var ute med en kompis. Hon kunde berätta mer om mötet o jag suckade nog 50 gånger. X är verkligen enormt egoistisk, han pratade bara om sig själv o så om E så klart, hela tiden....Nedlåtande, aggressivt o mycket tjatig, avbröt hela tiden, ältade gamla saker o timmen gick utan att han svarat på en enda fråga o inte löst några problem alls....ja sådan är han. Det viktiga var att grannarna inte skulle bli störda av V när V var hos honom när V var arg o betedde sig illa, ja det var viktigast av allt. O att V är bådas ansvar när V är hos honom gaaaah!! Inte lätt för E att fixa o dona varje gång det behövs hos X nä. Behandlarna hörde o såg verkligen hur svår han är o det vet de ju sedan innan men detta spädde verkligen på. Han bara säger att leksaker o sådant fick han i bodelningen o sakerna är då alltså hans. Men så är det ju inte enligt lagen, sakerna är barnens. Han sa att ja o E hade ju inte tid att ta med några saker för hon var bara ute i svängen.....Asså skitstövel, hon lämnade det mesta av barnens saker på deras rum när hon flyttade för att barnen skulle känna sig trygga när skilsmässan höll på. Det gör mig så otroligt ledsen att han aldrig tänker på barnen utan bara på sig själv o ja sin vendetta emot E  som alltid alltid alltid är viktigare än barnens bästa. O med hans sätt att vara så är barnen bara ägodelar. Ja fy farao vad trött o arg jag är på honom!! 

O jag ältar om den där karln med ...hela tiden. Men han får en att göra det o det är så jäkla gött o få skriva av sig här, ut med allt bara så infinner sig ett lugn eller ja man blir lite lugnare i sinnet i alla fall. Lite terapi typ.

Nu tittar jag på Midsommar med Ernst på tv...mysputten. Vackert o gott som alltid när han är igång. Sedan blir det en dusch o jag hamnar nog i säng tidigt ikväll. Energin på noll.

Kramelikraaaam 

15 juni 2026

96. Mötet ...

Idag har då mötet varit med X, alla behandlare o E då via videolänk. Hur det gick? Jo så här:



 Är jag förvånad? Häpp inte ett dugg. Bevisar ju återigen hur kass han är på att samspela, göra rätt, samtala i lugn ton, lyssna, ta till sig, vara trevlig o tillmötesgående. Som jag skrivit säkert 1000 gånger så skyller han allt på E....ALLT! Jag skrev efter ett litet tag till E om mina tankar:

Känns bra att E tyckte att mötet gick bra o att han faktiskt gjorde bort sig ännu en gång för det kommer väl att visa sig i rätten framöver hoppas jag. Jag frågade henne om hur det gick med att bestämma hur träffar mellan X o V skulle gå till, fick hon något stöd? .....:

 

 

 

Så mötet gav ju inget vidare resultat då nä, allt är som innan. Det är så jäkla sorgligt att X inte alls tänker på barnens bästa o då främst V:s i detta fallet, utan bara på sig själv o att han bara kör sin vendetta emot E hela tiden. Han är verkligen en kass pappa, en superkass medförälder o jag hoppas innerligt att rätten ska se hur han är o att de ska se till barnens bästa. Att de ska se hans sätt, hans mönster o vad han orsakat i allt detta. Att V ska få sina saker, att han inte ska få ha vårdnad om V o helst inte A heller för han förstör dem med sitt kassa sätt att uppfostra, o att inte kunna förstå barnens känslor o behov o ge dem det de verkligen behöver så som kärlek, trygghet o förståelse. Jag vill bara ha upprättelse o att han ska få erkänna att han har fel, gjort fel o uppfört sig som en rövhatt i hela denna processen. Att han inte är bra för barnen. Att rätten ska bevisa att E faktiskt gjort allt i sin makt o har så gjort hela vägen ,,allt för barnens bästa. Rättvisa.... jag vill ha rättvisa! Begär inte mer. 😉

Kramelikraaaam

14 juni 2026

95. Sommarlov..

 Jaha nu är det sommarlov sedan i fredags, ja i alla fall för V, A går ju på förskolan ett litet tag till innan semestrarna börjar. V var inte på avslutningen alls, han vägrade för att pappa, farmor o farfar skulle vara där. O han blev då bjuden hem till pappa på fika istället.....som att V skulle komma på det, han vill inte träffa dem som sagt. O V minns så klart avslutningen förra sommaren då allt var som mest infekterat o han mådde så dåligt o ville inte ens titta på dem, han ville bara sjunka genom jorden o försvinna. Så jag förstår om han fick tillbaka den känslan inför avslutningen. Ja vi vuxna tyckte det var jättejobbigt med då det var otroligt spänt emellan oss o dem. O ingenting är ju löst efter ett helt år...allt är lika spänt o jobbigt.

Nåväl jag gjorde en tårta redan på förmiddagen för jag visste inte när det skulle bli fika med tårta, det är ju lite tradition sedan länge när sommarlovet börjat. Mannen åkte o handlade inför kvällen o det hade valts Tacos o vi skulle bli ett par extra till maten. Ingen mat hos oss utan hemma hos V eftersom vi skulle fira att trean var avklarad. Men det blev inget förens 17.30 då alla kunde efter sina jobb. Mannen o jag hade förberett nästan allt här hemma o packade med det till huset o förberedde resten, duka, värma o vänta på gästerna. Jens kompisar M o JD kom o så alla i familjen som brukligt. Barnen fick Pokemonkort av dem, pengar av samma valör som barnens åldrar av S o M , av oss fick de tårtan, godis ja flygande tefat (kartong blää) för det hade V önskat sig o så varsin liten pizza av godis. O en girlang var i blått o gult som vi hängde runt halsen på dem. Men de kliade som hejsan så de följde med mig hem igen hehe. Får väl spara dem tills de tar examen hehe. En trevlig kväll vart det minsann.

Lördagen bestod i att mannen fixade en gallerkärra för E o J ville då äntligen köra allt som stått o väntat till tippen. Så mannen o jag sorterade upp allt i kassar o div passande tunnor som skulle slängas. Det var lite pyssligt men så bra, för att stå på tippen o sortera o springa runt funkar inte då det ju oftast är kö på helgerna. J hjälpte till att lasta allt o så for de tre till tippen under tiden sopade jag det långa området vid ytterdörren, likaså rummet under taket o så uteplatsen. Kånkade runt på saker o ställde i ordning o slutade med att plocka o dammsuga uterummet. Sedan var mina krafter slut o blåsan på tummen jätteond o plåstret vägrade att sitta fast. O tog jag några kort denna hektiska dag? Oh nej nej det gjorde jag inte nä! Ja o så flyttade E o jag kaninen först av allt kom jag på nu. Det var dax. O han vart så glad efteråt att han skuttade runt i sin hage. Hunden S ville bara äta alla "pölor" o hon trycker på kompostgrindarna så att de flyttar sig, en gång hade hon tryckt ihop halva hagen o kaninen vart instängd i en liten triangel. Nu sitter det små pastmojänger som håller gallren på plats men inte hjälper det, gallren böjer sig ju...ja vi har skällt lite på henne men det är ju så gott med kaninpölor. Hmmm! Mör var man när man kom hem o typiskt som det alltid är när jag jobbat riktigt ordentligt så har jag svårt att somna o likaså vaknar jag väldans tidigt på morgonen o hjärnan säger att nää inte sova mer nu ska vi ligga här o tänka o tänka o tänka....fattar inte varför. Borde ju sova som en gris men häpp.



Idag är det lugnt, gör inte många knop. Det roliga idag var att J:s föräldrar har varit i Tranås på skytteträff eller tävling jag vet inte exakt. De håller på med bågskytte nämligen, de tog över när J slutade. Jag skickade en karta med en pin o visade att vår gård inte låg så långt ifrån där de var. O mamman P svarade att de ville fara förbi efteråt, jag skrev en lite guidtext o förklarade lite för dem om husen o hur de skulle åka o att de kunde åka ner till sjön o vända osv....o mycket riktigt så fick jag bilder från dem, så himla kul. Ja gården är sig lik, det som är ändrats o som syns mest är att gula huset numer är rött. Det känns konstigt, huset har varit gult ända sedan det byggdes 1919. Men det ser ok ut ändå. Adressen till det huset var Gula huset så jag undrar om de bytt adress nu till Röda huset tro? Vi brukar ta en sväng förbi när vi är i trakterna men sist så hann vi inte. Ja så nu vet de i alla fall hur det ser ut om vi pratar om gården någon gång. 


På fredag är det Midsommarafton o stackars svägerskan har inte kommit hem ännu. Envetet inkapslad lunginflammation minsann. Men det går åt rätt håll så hon verkar komma hem inom närmsta dagarna vad det verkar men orken o hälsan är ju inte på topp efter allt detta förstår man ju. Så det blir ingen Midsommar där det är helt säkert nu. Vi alla fick inbjudan från M:s föräldrar till att nyttja Torpön men efter en del tänk så sa alla att nej det blir för komplicerat. Så det blir hos E o J som sagt. Det ska nog bli bra bara jag slipper jobba allt för mycket där innan så jag kan njuta av dagen o kvällen. A har pappavecka men eftersom han var med X förra midsommar så är det E:s tur att ha honom från morgonen tills dagen efter vid 17.00 så det var ju generöst av honom. 

Idag regnar det o är riktigt grått men det vattnar alla grödor o sköljer bort pollen så det är ju bra i alla fall. 

Imorgon är det möte emellan E o X o alla behandlare, ja om hur det ska fungera när V åker till far sin, hur ansvaret ska vara, om E ska kunna slippa åka dit varenda gång o hämta en arg V som X inte rår på. E kommer att vara med via videolänk för o slippa sitta i samma rum som han. O som jag sa så har hon ju alla behandlarna ja typ alla som är involverade i denna cirkus på sin sida så det ska säkert gå bra, men hon är osäker på det o nervös så klart. X kommer att säkert att köra hårt som vanligt o ge E skulden för allt. Håller tummar o tår att allt ska gå bra men det kommer att ta på E det vet jag.

Häpp nu lite mer vila ...

Kramelikraaaaaam

11 juni 2026

94. Lite ombyte o pengar till V....


Kom hem igår kväll efter att mannen o jag tog en kort tur utanför 70-skyltarna. Drog ner till Varberg, stannade till vid Naturum på Getterön o tog en fika o fick se Havsörn ja genom kikarlins men ändå väldans maffigt trots att de såg rätt hängiga ut där de satt o torkade efter regnskuren. Älskar rovfåglar! Sedan vidare till Kusthotellet som ligger alldeles vid havet där vi hyrt ett rum för natten. Jättefint rum men tyvärr ingen utsikt mot havet för då hade man så klart behövt betala en hel del mer för det o priset var ju inte det lägsta direkt men så värt det. Där fanns det ju Spa o grejer men det var inte därför vi var där, mer för att vi fann ett rum till ett skapligt bra pris. Käkade på stan o det vart Kinamat vilken var väldans god, ja det brukar det vara men tyckte ändå att smakerna verkligen satt. Sedan tillbaka o ut på en tur vid havet när det närmade sig solnedgång. Klättrade på stenar upp till fyren o kände verkligen att man inte är 30 längre hehe...jisses ja vad stapplig man blivit men turen gick bra utan skador både dit o hem fast fann vi en stig som blev en liten väg tillbaka. Fick dock ont i ryggen gaaah! Sov ganska bra men kudden var ju så där fluffig o som sjunker ihop o blir platt men som då blev fluffig kring huvudet o man nästan inte fick luft ibland hahaha ...men sköna sängar var det i alla fall. 

 

Frukost klockan 9.00, tid som vi fick välja. O väl där så fanns det en meny man fick beställa ifrån, lyxigt med kockar som stod där i sina höga mössor o tillagade maten. Gott o lyxigt som sagt. Juicen var äpple men smakade mysko o jag tror det vart spenat i trots att vi sa att vi inte ville ha den med spenat...ja ja. Nyttig var den säkert. O så fanns det ju så klart bröd, pålägg o så som man fick ta själv o kaffe inte att förglömma. 

 
 

 


Åkte sedan iväg norrut o skulle spana i en väderkvarn men väl där så fanns det ingen parkering o en skylt som sa Privat ej genomfart så vi vände o åkte till en annan inte så långt ifrån istället o den var lätt att beskåda. Tyvärr inte öppen mer än på fredagar o lördagar. O så iväg igen o hamnade en sväng vid badet i Åsa...tog våra stolar o tänkte sitta på stranden en stund men herreguuu det blåste ju halv storm så det vart inte många minuter vi satt där inte, o på vägen ut på stranden så fastnade min ena sko o den kvicksandiga delen o fjopp så trampade jag bredvid o hamnade med strumpan i allt glegg o då fastnade den andra åxå så klart, tänkte att nää nu vart la strumpan genomsur men faktiskt inte konstigt nog, klarade sig förvånansvärt bra. Men fick slå loss all sand från skorna när jag väl satt mig. Gick inte där på vägen tillbaka! Men vackert var det i alla fall den korta stunden vi klarade av.

 

 

 


O så vidare till Tjolöholm o dess slott som var dagens mål. Besökte detta slott för 40 år sedan någon ting...minns bara duschen o dammsugaren. Men vilket fantastiskt slott. Tog en guidad tur o det var bara mannen o jag så det kändes väldans lyxigt att få gå själva med henne. Slottet som blev klart 1904 o som har en helt fantastisk annorlunda inredning som är mycket i Arts and crafts stil. Ja svårt att beskriva allt men damen som styrde upp hur det skulle se ut älskade moderniteter av all slag o därför fanns det redan då elektricitet, en helkroppsdusch, en hästdragen dammsugare, ett inbyggt värmesystem so fungerar än idag. Mycket sevärt. 

O så hem då...hungriga som vargar o valde ändå att ta en mindre väg hem för det är mysigare lixom men asså nää fanns ju ingenstans att äta så vi valde en lite större väg o fann en Pizzeria men den var bara öppen på helgerna men bredvid låg ett gatukök/kiosk, så det vart ju hamburgare o kebabtallrik så färden hem gick bra. La oss tidigare än vanligt o somnade snabbt. Vaknade tidigare än vanligt då så klart o dagen blir nog lugn med vila för min rygg bråkade ganska mycket igår, det började när vi klev runt o hoppade på stenar o klippor vid hotellet. Två härliga dagar var det i alla fall trots en hel del regn o mycket blåst.

O så lite X då för det hör ju till. Fick en skärmdump från E:

Ja jag har väl skrivit om det förut då ja men skriver om det ännu en gång eller är det kanske fler gånger? Nåväl V har ju bott hos E i drygt ett år o X slutade betala för V för ett bra tag sedan, ja jag menar att det är aktiviteter, det är försäkringar, det är barnbidrag o utgifter som det är när man har barn. Han har struntat fullkomligt i att bry sig, har aldrig sagt något om pengar, inte erbjudit sig att betala för någonting o har tagit barnbidraget ja halva då till sig själv. O E har nu bett om Underhållsstöd hos Försäkringskassan då för att få in pengar från X som berör V. O X går igång så klart. Säg att E hade bett om pengar från honom, hade hon fått det? Nope skulle inte tro det o absolut inte utan tjafs. Han har inte velat betala något hon bett om på länge så alltså får hon be om hjälp. Detta är kutym det är så här det fungerar men han vill att det ska utredas.....Utreda vad då? Han är ju skyldig att betala för de är ju vårdnadshavare båda två, men V vägrar att bo hos honom. O att bara ta halva barnbidraget när V inte bor hos honom är ju ren idioti. Töntröv är han. Ska han lyssna på Försäkringskassan då? Han lyssnar ju inte på någon myndighet eller liknande över huvud taget...ja ja då hamnar han hos Kronofogden. O det där med inbjudan till fika för V hos X var pga av att V vägrar vara med utomhus på Skolavslutningen på fredag, ja för han vill inte träffa pappa, farmor o farfar där som han gjorde förra året o det var verkligen skitjobbigt för V. O så klart vill inte V komma på fika o träffa någon av dem o få fjäsk, presenter o en massa prat som lätt blir påhopp. Nä det ska inte V utsättas för. De är ju så fruktansvärt opedagogiska o tänker aldrig på hur de gör, tycker o säger. V hatar dem.

O hoppsan nu kom det fler skärmdumpar:

 

Ja han blir väl skyldig hälften där då ja, o vips så kom det ett krav på att E ska betala för A:s simskola o fotboll. Ja asså jag menar att det är så här han är, det här är mönstret, att när E kräver något av honom så swosch kommer det motkrav, barnen har aktiviteter absolut o de kostar men hon ska betala NU men han då? Han har ju inte betalat för något som V gjort o behövt på läääänge, vissa saker sedan ett år tillbaka. O han har behållit halva barnbidraget för V sedan juni förra året. Det blir en del pengar det med eftersom V inte bor hos honom o kostar i mat, kläder o så. Aktiviteter ja men det är fel att han spenderat de pengarna utan att betala för V:s behov o nödvändigheter. Det är X som är skyldig pengar inte E!! 

Jäkla besvärlig karl det där...Gaaaaah!!

Ja o när jag nu stod o lagade lunch o använde hjärnan lite så kom jag på att jag helt glömt stackars svägerskan, mannens syster. Hon ligger på sjukhus sedan förra tisdagen. Hon gick till Vårdcentralen för sin envetna hosta o hamnade då på sjukhus för hon hade RS-virus, lunginflammation o väldigt dålig syreupptagning. Det var illa o hon fick dränage rätt in i lungorna eller om det var den ena. Hon har nämligen en inkapslad infektion som de måste få bukt med. Så hon har verkligen varit dålig o inte kommit hem ännu, hon flyttades till Linköping ett större sjukhus. Hon är ju rökare sedan massa massa år så det spelar säkert in i allt detta. Men hon är hoppfull o det går sakta framåt men det blir ingen midsommar hos dem i år o det har inte hänt ..... typ någonsin sedan barnen var små. Jättetråkigt men så är det hon måste bli frisk, få sin ork o kraft tillbaka. Så nu har E bjudit hem alla till henne o J istället. Så det blir nog möe o göra för vår del nästa vecka kan jag tro. Ja att förbereda inför allt...vi får se. Midsommar blir det nog minsann i alla fall. 

O så sonen...ja han har sagt upp sig på jobbet efter två år där. Det är ju några grabbar som startat detta företag som gör filament till 3D-skrivare o de har vuxit o sonen har varit med i detta men på sista tiden ja flera månader har han inte trivts längre. De är inte så bra på ledarskap o inte så bra på att möta sina anställda o S har inte blivit varken hörd eller uppskattad så han har gett upp. Så nu har en en månad betalt men behöver inte vara på jobbet. Tråkigt som sjutton detta men han kommer att finna nytt jobb det är jag säker på. Vad det blir får vi se. Han har ju körkort för alla maskiner o lastbil typ o så är han bra på att ge sig på invasiva växter ja så som Parkslide, Jätteloka o Jättebalsamin mfl mfl, det har han jobbat med förut. Japp så vi får se, nu kan han vila o ta det lite lugnt o äta...ja för han har ätit skitdåligt på jobbet o nu kanske det blir bättre ordning på det när han slipper allt med det jobbet. Han hämtar just nu husvagnen på servicestället o ska köra den till platsen där den står nu. Hoppas på att någon får ut en annons på den snarast. E behöver pengar o vi känner åxå att den eran är förbi. Vi har hyrt en stuga i Gullspång vecka 30, ja vi alla i familjen. Bara en timma ifrån Mormisan minsann muuhuuhuuaaa. Ja det lär väl inte bli någon träff kan tänkas o en timma dit o en tillbaka är ju inte nästgårds heller precis. Men önskedrömma kan man ju alltid så där mitt i semestertider hehehe.

Kramelikraaaaam