photo banner10_zps624f608f.jpg

21 feb. 2012

Kanske ...

Kanske kanske .... det blir äffär i veckan! Nu har bonden som varit intresserad ett tag bestämt sig för ett möte, han är beredd att lägga ett bud. Yes! Bara hoppas att det går i lås!

Professorn är åxå fortsatt intresserad, men han träffade grannarna nere vid sjön o de sa till honom att gården inte är värd mer än 3,2 (samma som de själva bjöd efter första visningen) jäkla taskmörtar, så gör man väl inte som "goda" grannar? Professorn la ett bud efter det på 3,250 000 milj. Värdet är ju 4,5 miljoner o vi kan tänka oss 4,2 milj som lägsta. Tänk då på att detta ska delas med gubbens syster o så alla skatter o avgifter på det, blir lagom kvar till ett litet radhus på 103 kvadrat i Jönköping! Jämfört då med gården på 52 hektar mark, skog o vatten, marken går ner till sjön. Två bostadshus o en massa uthus. Ja det är förunderligt!



Vi far fram o tebax emellan gården o Hovslätt. Tar med lite saker varje gång så nu kan vi bo här utan större problem, ja förutom 120-sängen då hehe. Ja köket är ju till hälften utrivet men vatten o spis finns ännu kvar. Beställde nytt kök på IKEA förra veckan o det ska komma den 13 mars. Det blir "Ädel off white" med ljusgrå/beige? bänkskivor som har en aluminiumkant. Spännande o se om vi kan sätta in det själva, ja erfarenhet finns ju, har hjälpt till o skruva ihop o sätta in två kök innan på gården men då med hanverkarhjälp. Trivs bra i radhuset, känslan är rätt o jag är nöjd. Ska nog kunna "boa" in mig här ordentligt med tiden. Bara att lösa problemet med två katter o Meja-hunden. Vem ska ta hand om dom? Tror att det problemet blir det sista vi tar ordentligt tag med. Känns ju svårt att göra sig av med dom. Önskan vore väl att någon ville behålla katterna på gården så de kan få leva vidare där. Meja fyller 11 i maj o är ingen ungdom längre, har många lustiga hyss för sig så som Bordercollies brukar ha. Hon börjar förvisso få lite bekymmer med de nedre regionerna när hon löper. Ja ja det där med djuren ordnar sig nog åxå. 

Idag blir det nog en sväng till Ikea igen. Vad vore livet utan IKEA lixom? hehe. Nähäpp nu kanske man ska göra sig balja nr:2 o klä på sig o starta dagen ordentligt. Hm gubben vill testa o åka buss åxå! hehe Ja det kan nog bli en kul dag!

Kramelikraaaam / Marie  =0)

3 kommentarer:

  1. Visst är det trist då man blir besviken på människor. Antagligen vill de inte att ngn annan ska köpa det då inte de fick göra det. Skäms på dem!!!

    Jag hoppas att ni får det pris ni vill ha för självklart vill man inte skänka bort det.
    Håller tummarna för att det lyckas och jag blir glad då jag läser att du trivs i nya huset.
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Det var ett tag sedan. Lycka till med såväl försäljning som det nya boendet på Hovslätt.

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Jag hittade din blogg via CW:s blogg. Vi bor också på landet med planerar att sälja i vår/sommar efter att ha ruvat på detta beslut i flera år. Barnen börjar lämna boet, och vi börjar bli trötta o längta efter nåt annat än gräsklippning, vedklyvning och snöskottning. Ja, du förstår helt säkert vad jag menar.
    Ska slå mig till ro när jag har tid och läsa mer i din blogg. Du är välkommen att titta in i min värld, också.
    Mvh Carina

    SvaraRadera