photo banner10_zps624f608f.jpg

2 juli 2013

Ja det rullar på …

Redan Juli påstås det! Håller INTE med där nä! Men men fjällvandringen i Jämtland närmar sig hur som, ja det blir till att åka uppåt den 18:e o så några dagars vandring med upplevelser innan man är hemma igen. Ska bli spännande o kul att få uppleva detta. Bara hoppas jag överlever alla strapatser. Wish me luck!! Lots of luck!

20130618-225301

Ja sannerligen tänk om de ändå vore så!!!

DSC03391  DSC03392

Möe grejer blir re!!                                       Kolla min pumpkudde!!!

DSC02680  DSC03396

Vilken är bäst tro????

Men innan dess ja nu i veckan drar vi till Skåneland för att vandra med sonen o hans tjej på Österlen ett par dagar. Måste testa utrustningen, se om man verkligen att klarar o bära tunga ryggan som väger några kilon … funderar starkt på shoppingvagnen trots allt hehe. Åh vi ska sova i vindskydd ….. jisses!! Ja vi har införskaffat utrustning pö om pö. Tom ett stort myggnät för två. Åh kolla min smarta pump-kudde!! Ja det är en luftpump till madrassen o på samma gång en kudde … här snackar vi tänk!! Ja vi ska nog klara oss. Men guuu vad grejer o pengar det går åt för att vara just en sådan Friluftsmänniska. Det är ju sååå mycket tänk när det gäller utrustning. Det ska vara litet, lätt o smidigt. Funkar inte o kånka på ett tungt bäddset eller gööörpösig sovsäck tex, eller en stor frottehanduk när det finns lättvikt. Jag gillar verkligen att gå på XLL eller Naturkompaniet o bara se allt “tänk” … otroligt smarta grejjer minsann. Åh plötsligt så ville jag ha ett tält åxå! Hm det får bli en annan gång det. Först vindskydd sedan fjällstationer. Sedan kanske man vägrar vara friluftsmänniska mer hehe. Näää då det tror jag inte lavvar natur jö.

Geocacher  DSC03397

Ja aså blir det ju en del Geocaching förståss är nu uppe i 18 hittade, 2 som vi inte nådde upp till, plus en Travel Bug som ska få resa söderut med oss nu. . Gillar verkligen o Geocacha, spännande o utmanande plus att man måste röra på sig en del både i natur o stadsmiljö. Nytta med nöje som sagt!

Kom plötsligt på …… ja asså den där kudden …… skulle man kunna ha den innanför brallorna nu när man börjat få platthängröv??? Måste testa ………

*
*
*
*
*

…… Sååååå vad tycks??

DSC03414

Rena rama J LO rumpan minsann!!

Ja jag gillar smart-tänk-saker ju ….. å nu har jag funnit ännu ett användningsätt!! Fast mannen lär väl kräva att jag bär kudden varje dag från o med nu! Hrm! Men han bli antagligen väldans besviken när kudden inte råkar bäras ….. ska nog inte vänja honom vid detta nee!

its_a_girl2 (1)

I förrgår var jag på sjukhuset här i staden, hälsade på en gammal bloggvän som jag inte träffat på 4 år. Men sett o följt henne på Fb länge nu. Hon o hennes man har fått hjälp att skaffa barn. Hon har gått igenom så otroligt mycket iom det o sedermera under hela graviditeten. De väntade tvillingar men den ena blev utstött efter några veckor. Hon har haft konstanta besvär hela tiden av div infektioner o sällan fått känna sig fullt frisk o kry under dessa månader. Nu så fick hon havandeskapsförgiftning o förvärkar o blev inlagd. Vecka 33 nu men har legat inne ett litet tag. De ville att barnet skulle stanna så länge det gick i magen men igår så blev det tillslut kejsarsnitt o ut kom en bedårande liten tjej på 1600 gr o 40 cm lång. Hon andas själv o har god sugförmåga. Så härligt att få höra. Jag var alltså där dagen innan de blev föräldrar o det var en väldigt trevlig stund med mycket skratt o gamla minnen. Glad att allt ordnat sig så fint för henne i livet … o nu med det lilla nya livet. Blir en härlig familj det där. Kan bara önska dom lycka till med allt.

Ja det var väl allt för nu …. återkommer! Dax för diskberg!

Kramelikraaaaam / Miafia   =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar