photo banner10_zps624f608f.jpg

22 mars 2014

Ena dan “out of order” … en annan ….

….. Är det full rulle.

Fick sån skaparlust ja att göra projekt. Så alltså jag köpte ett tråkigt skåp eller nää hylla ska de nog va för 150:- på IKEAS Fynd. Har haft den ett tag i badrummet men inte gillat den. Så på Ikea här om dagen så gled vi runt på just Fyndavdelningen igen o där hittade jag två olika luckor. Hmm ja det fanns inte två lika men ändå. Gissade att måtten kanske skulle funka o inköpte dem för 50:- styck. Hem o testa o ja jo det skulle nog gå. Köpte sådant där insynsskydd idag o satte på glasdörren. Så här kommer en bildsvit på det hela. Ska införskaffa ben åxå så blir det nog ännu bättre. Fast lite konstigt ser det kanske ut men so what!! My own design.

DSC06346   DSC06347   DSC06350

Före, emellan o efter hehe Mycket bättre för nu blir det inte lika dammigt. Ska ta patent på detta o det ska heta Prylskåpet Miafia. Jomen tjäna storkovan!!

Har bytt gardiner åxå, ja det vårar sig ju o då är det kul med lite annan färg, ner o rev runt i gardinhögen o vips så hittade jag dem jag ville ha. Nu går mycket i rosa minsann, ja det är ju pastell i år *tänker 80-tal* o som tur är hade vi ju redan en del rosa fast inte från 80-talet nä. Man måste ju hänga med i modesvängarna hehe. Nä så noga är inte jag. Jag har saker jag gillar. O att det finns rosa beror på att när vi köpte soffan så köpte vi en gammalrosa (inte pastell då nä) matta till så den hämtade jag upp efter vintern, har haft en ljusare matta nu. Beige o vit.  Kan inte möblera om så då får det bli andra ändringar. Me lajk!

DSC06344

Har något väldigt värdefullt här ….. har lovat att ta hand om den tills det är dax. Ja vi har lite mer utrymme än dottern. Det är hennes fina vackra brudklänning. Guuuu vad jag vill prova men häpp no no no ajjabajja. Kommer ändå inte i den så! Hehe Ska bara göra plats i klädkammaren nu så den får hänga fritt o fint där. Stuva runt lite o organisera upp. Mer plats? Hrm ja jo typ.

DSC06297

Fotade av en bild när jag var hos dottern för ett tag sedan. Söt eller hur? Å den lilla grodden ska gifta sig snart!!! Ooootroligt!!

Har varit på IKEA idag åxå, dottern o hennes kille skulle dit o undrade om jag ville följa med. Klart jag ville. Men huuuuua va folk!! Kö till maten, kö till borden o kö till damernas. Hade dessutom fel skor … med klack o näää kunde knappt gå efter rundvandringen, nästan blåsor under fötterna. INTE ha dom mer nä. Dom funkar inte på mig tyvärr men snygga är dom. Dessutom så fick jag reda på att en “gammal” bloggvän varit på Ikea just innan jag kom dit. Attans att man missade henne. Hade gärna kramat på henne en stund. En mycket go o trevlig tjej som är värd många många kramar.

20301786full   DSC05623

Hittade åxå en tapetrulle på Rusta som jag spanat på en längre tid. Endast 99:-. Ja byrån som jag tapetserade för ett tag sedan blev riktigt snygg men asså hallå såååå mörk!! Hela sovrummet är mörkt nu. Alltså tänkte jag slänga in lite mer färg o då tänkte jag göra om byrån. Fördelen är väl att rosentapeten sitter inte fast speciellt mycket. Bara att dra av, lätt som en plätt. Nu får det bli turkost bla, letar åxå tyg till sänggaveln så jag kan byta. Ja jag o mina projekt. Men det är dom som får mig att leva, jag älskar projekt hehe Å att ändra!

Nähäpp nu var det lite disk innan sängen. Nyduschad är jag o disken kan få håret att hinna torka lite till innan kudden.

Ha det gott!

Kramelikraaaam / Miafia   =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar