photo banner10_zps624f608f.jpg

16 sep. 2010

funderingar ...

Har mina funderingar ja .....
Ungarna brukar ju säga att de skaffar sig Vuxenpoäng ... ja t.ex att de får sin första inbjudan till o rösta eller nåt annat som man får göra som vuxen! Men när man ÄR vuxen då  (ja inte i alla lägen kanske, hehe)?? Ja vad samlar man för poäng då? Tantpoäng? Käringpoäng?


Å Varför funderar jag i dessa banor nu då för? Kanske för att man ohejdat går åt det hållet ... för att symptomen börjat alla redan .... å jag ÄR bara inte så gammal ännu näpp, vägrar, vill inte ..... men vad göra?


Vad fasen babblar jag om?? Ja men asså hormonerna (mormonerna som någon kallar dom hehe) ... ja jo de där Hormonerna  talar nu om att dom Inte har lust o vara med längre! Har mina små vallningar ... de kommer periodvis o har så gjort rätt länge nu o jag är INTE 50 ännu på några år .. ja tre då da, känner inte av det alls under veckor .... men så plötsligt är de tillbaka. Jag borde inte klaga för det är små korta vallningar men störande nog o jag vet ju att andra kan ha fruktansvärda vallningar. Så jag ska väl vara glad för det lilla då. Men att acceptera eländet?? Nääe det har jag svårt för! Jag är ju fortfarande barnsligt ung ... ja i alla fall till sinnet. Märker att humöret svänger hit o dit o annat som smyger sig på bara så där!! Tja minnet har ju varit kasst länge förvisso men detta gör ju inte saken bättre hehe. Nää hua ligen vad tröööök detta är. 



Hjäälp!!
Jag är inte redo för att bli Tant/Käring ännu!!!!

Kraaaam / Miafia     =0)

4 kommentarer:

  1. Äntligen ngn som skriver en blogg om eländet….aj lavvit för nu känns det bättre för MIG:)))
    Jag menar så här … att ofta känner jag det som att jag är den som ältar detta elände som börjar på K och mina vänner säger inget om det…du vet i verkliga livet IRL-vänner. Antagligen är det mig själv det beror på då jag känner mig så ”ensam” om detta problem... du förstår vad jag menar.
    Kära du… då jag nu var hos doktorn så sa hon att K kan ställa till mkt kaos i ens kropp och att en del problem jag har kanske hänger i hop med detta elände.
    Jag är 54 … panikattacken är nära:))) nej men jag menar du vet då jag var hos doktorn så frågade jag med glimten i ögat om det var en sjukdom som gjorde att jag tycker alla andra blir gamla men inte jag själv..))))

    Hon sa att det var bra att jag kände så men jag själv tycker jag det är sinnesrubbat. Man är ju ingen persika längre och ingen nyutslagen ros men bara så du vet så länge man inte är en Rutten BANAN så finns hoppet kvar.
    Jag tycker du är vacker både utanpå och inuti och det ÄR jobbigt…

    Puss på nosen & varma kramar

    SvaraRadera
  2. … det lät ju knäppt I slutet på min kommentar :))) jag menar att det ÄR JOBBIGT att vara i klimAKTERIE-ELÄNDET OCH INTE DET ATT DU ÄR VACKER HA HA…

    Det blev lite knasigt antagligen för att jag kom in på ämnet FRUKT.
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Härligt..har haft skiten i flera år och idag är jag 43..är såååå less på det..känner samma sak..elände elände..Jag vägrar också att acceptera det även om jag äter naturmedel mot det så är det heeemskt..jag lider med dig o alla andra..kram kram...

    SvaraRadera
  4. Hallå där. Det var på tiden jag upptäckte att även du håller till här på Blogger...
    Ha en go vecka! /SA

    SvaraRadera