photo banner10_zps624f608f.jpg

21 mars 2013

Jo då ….

 

239629-påsk-kök-hall-poster-tavla

Det snöar minsann …… ärligt talat så är man fruktansvärt trött på vintern nu, trots att jag verkligen gillar snö o lagom kyla när det är vinter men nu är våren så himla nära men kylan o snön håller envist i sig. Bara o hålla ut! Eller är det en ny istid på gång?? Får väl se om vi kan möta våren lite söderut nu snart. Vet inte exakt vart vi vill åka ännu men det vore verkligen underbart med några dagar med lite vårsol o  bättre temperaturer. Vi får se vart det blir.

Glad-Pask-20101

Påsken närmar sig snabbt nu. Har ingen aning om vad som kommer o hända, det enda jag vet är att kära sonen kommer hit några dagar, flickvännen skulle visst på annat håll. Ser fram emot att få ha honom här. Inte heller så ofta man träffar både son o dotter på samma gång nu för tiden. Blir nog en bra påsk minsann!

psychiatrist_1920115

Går på mina samtal o det känns väldigt bra, gillar Carina, personkemin o samtalen funkar bra o jag tycker det är alldeles för lång tid tills nästa samtal när man går därifrån, ja en gång i veckan är det som gäller. Skulle nog kunna gå dit varje dag, få babbla, få kloka ord o massa uppmuntran om jag fick bestämma hehe. Har åxå börjat med medicinen o känner redan efter bara två-tre dagar på halv dos att det infunnit sig lite lugn i skallen. Häääärligt!! Har tom sovit bättre o lugnare så yes det blir bra det här. Jabbadabbadoooo!!!

52ad5763577f5f30ba47ca72d7cb6c87

Mannen jobbar extra idag. Så jag tänkte ta bussen in till stan, ta med mina målargrejor in till Frälsis en sväng. De har målarkurs på torsdagar, ett litet gäng av blandad kompott som sitter där o pular o babblar. Trevligt o socialt, passar mig ypperligt sådana här snöiga tråkdagar.

image

Igår beställde vi biljetter till en konsert på Spira i april. Japp det är Queenmusik! Me lajk väry much!! Älskar Freddie Mercury. Denne Johan sjunger riktigt bra o har en röst som passar rätt bra. Men ingen har så bra röst som Freddie hade! Men ska bli väldans kul o få uppleva denna konsert!

Keep Yourself Alive – ny Queenfest!
Efter hela 15 kvällar med Queen-showen The Show Must Go On 2006 följt av 25 föreställningar av A Night At The Opera 2008 och 2010 så har vi det stora nöjet att presentera en ny Queen-hyllning, nämligen: Keep Yourself Alive.
Bakom produktionen står åter Erik Rynefors. På scenen regerar Johan Boding, alias King of Queen som är uppbackad av Night of Queen Band & Choir. Precis som succéshowen A Night At The Opera, som spelades under totalt 83 föreställningar för 60.000 besökare i Sverige och England, så är Keep Yourself Alive också en ”sound alike Queen-hyllning” där musiken och besökarupplevelsen står i fokus.
De går nu ännu ett steg djupare i Queen-professionen. Keep Yourself Alive, spår ett på Queens första platta från 1973 har fått ge namn åt den nya showen. Den innehåller hela sida A från albumet Sheer Heart Attack, 1974, med pärlor som bara måste upplevas live.
Självklart bjuds det på en Hitkavalkad i akt två, nu med några nya efterfrågade hits från 1973-1991.

DSC01893

Har jobbat en del med bilder på sista tiden, lämnat in för framkallning o satt i ramar både här o där. Gamla som nya minnen. Är nöjd, det blev bra. Bilder är verkligen guld värda, de gör mig glad o tacksam. Tacksam för mina underbara ungar som artat sig sååå bra här i livet. Tacksam o glad för alla minnen o erfarenheter de gett en. Tacksam för en härlig familj. Åh mannen min som varit delaktig i alla dessa minnen, som nu står vid min sida o kämpar så himla mycket med att finnas där, försöka förstå o stå ut med mig. Alltid bra o påminna sig om detta. Positiva saker kan man aldrig få för mycket av!

En särskild eloge till mannen i mitt liv!!

1

Kramelikraaaam / Miafia  =0)

1 kommentar:

  1. Vilket fint inlägg, så skönt med positiva känslor när de kommer alldeles av sig själva. Hoppas att vägen framåt är rak o fin och att du får en mysig påsk ihop med mannen o barnen.
    Kram! Carina

    SvaraRadera