I torsdags ville Svärdotera o S plocka jordgubbar så mannen, jag o V hakade på o o for till självplock utanför stan. Finfina jordgubbar hade de, det kostade 200 kr/ person i plockavgift o så 120 kr kg....sedan las plockavgiften in i vikten på jordgubbarna o vi kunde plockat för 130 kr till mannen o jag men vi kände oss nöjda o trötta o orkade inte gå tillbaka o plocka fler så det fick vara. 1000 spänn allt som allt o då var vi 5 som plockade. Gick ju typ jämt ut med plockavgifterna. Dyra röda bär var det men fina o goda. Vi hade då jordgubbar så det räckte o blev över efter Midsommarafton i alla fall. En påse ligger nu i frysen.



Midsommarafton var fantastisk men saknade allt det traditionella gänget o läget lite. Ja svägerskan är fortfarande inlagd på sjukhuset i Linköping. Men det är nära nu att hon får komma hem om hon inte redan har gjort det. Ja det har verkligen varit svårt att få bukt med den inkapslade lunginflammationen hon haft. Ja vi har ju i alla år utom något enstaka firat hos henne med man nära Omberg med utsikt över Vättern. Men i år blev det då hemma hos E o J istället. Det var en otroligt varm dag minsann. Vi satt i deras uterum med alla skjutdörrar öppna men det hjälpte föga. God mat trevligt folk, ja J:s föräldrar o bror kom så vi blev då tre extra i alla fall. Andra inbjudna hade annat inbokat vilket ju inte är alls konstigt en dag som Midsommarafton. Det var en fin afton o alla var glad o nöjda.
Bankärende
Fast jag var lite upprörd i slutet för min mobil började krångla som hejsan, den stängde av sig 6 gånger då o då bara så där o tillslut så blev det bara en sida där man skulle hämta en recovery-fil som kom upp...så det vart helt kört, min käre kunnige o duktige son tittade på den länge o försökte få igång den, googlade o donade men häpp totalt låst. Den är 4 år gammal o det är ju inte helt ovanligt att mobiler ger sig på diverse punkter då. Jeeeez vad handikappad man blir utan mobil....fick leta fram en gammal här hemma o dra igång, den var segare än kola. Men fick ner några viktiga saker i alla fall. Men inget Bank-id så ingen bank o då inget Swish o ja typ så. O tålamodet man var tvungen att ha för att använda den krävde mycket stor envetenhet. På söndagen jobbade mannen så inget köp kunde göras då eftersom han hade tillgång till bank, pengar o sådant. Jag kom ju inte in till mina tillgångar ju. Så det vart till o vänta tills igår. Köpte en ny på rea vilket ju var bra. En Pixel 10 som sonen rekommenderat o den är riktigt bra. Det har tagit sin tid att få in allt man vill ha, tack vare att man haft en massa på Googlekontot så fick jag ju in en massa viktigt i den nya. O resten håller jag på med ännu. Idag for jag in till banken för att få ett nytt Bank-id o det gick bra så nu är livet tillbaka igen. Kunde inte ens betala parkeringen med favvo-appen så det vart till o feppla med bankkort.

Ja just det igår kom jag på att det var en månad sedan vi besiktigade husvagnen o fick en tvåa...det brann i knutarna för att slippa betala fullt för en ny besiktigning. Men M var snabbt på o beställde en tid för ombesiktning samma dag o det vart ju då S uppgift att fixa med det men mannen o jag följde med. Hämtade Zeekern ja bilen hos E o J för den får dra husvagnen det får inte vår eller S....o så ner till S o hämtade honom o så iväg hela vägen till Taberg o väl där så ....INGA nycklar till husvagnen, ja det är ett hänglås på draget som måste bort för att kunna koppla på den. S hade inte tänkt tanken på att det är han o M som har nycklarna nu. S försökte dyrka upp låset men häpp. Så vi for hemåt med allt för lite tid i marginal för besiktningstiden. Men kom på efter någon kilometer att det ligger ju en Svets o smidesverkstad bredvid så vi kan ju fråga dem om de har någon vinkelslip eller avbitartång i lämplig storlek...så mannen knallade bort o kom tillbaka efter en stund med en batteridriven vinkelslip o vips så var låset avsågat o vi kunde få med husvagnen. O in precis i tid o allt gick bra där o fick godkänt för påhängsbromsen, ja något annat hade ju varit kasst då den varit inlämnad på verkstad för att justeras. O så till Biltema o köpa nytt hänglås plus batteri till nyckeldosan till bilen då den krånglade. O så tillbaka till Taberg o ställa husvagnen igen. Ja jisses äventyr är ju alltid kul. Stackar S han kände sig allt lite moloken över att han glömde nycklarna o jag med för jag hade ju kunnat fråga om de var med när vi hämtade honom men häpp fanns inte i min hjärna då. Jag brukar tänka på sådant annars o M är en hejare på att hålla ordning på allt....japp allt....alltid men hon jobbade då. Ja nu måste vi få ut en annons på husvagnen så att den blir såld någon gång. Bara det att någon ska få tummen ur o det är inte jag, nej nej jag klarar inte sådant. Tjöta med folk som ringer o skriver o sådant är inte min grej. Inte när det gäller att sälja saker i alla fall....men tjöta annars är jag bra på. Riktigt bra!

Inget nytt från X-h......t. A fick ju vara med oss på Midsommarafton för han var inte med förra året. Han skulle vara från ena dagen till den andra men det blev hela helgen o nu är det ju mammavecka så tre dagar extra hos henne eller vad de nu kommit överens om. Det märks så himla väl att A trivs hemma med mamma o J...han har ett stort behov av ömhet o närhet med dem båda. O han frågar ofta om när han ska tillbaka till pappa för han vill helst stanna kvar hos dem istället. O så vara o leka med brorsan så klart. Får se om de dyker upp här på sina cyklar ..
Nu skrev E o frågade i familjegruppen om någon vill med o bada. Ja jag badar ju inte men följa med kan jag tänka mig. Får se hur det blir. Nu ska jag byta om lite o om jag följer med så ska soporna ner åxå..fixa fixa.
Kramelikraaaam
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar