photo banner10_zps624f608f.jpg

11 apr. 2013

Nu vet jag …

Efter samtalet med teraputen igår o sedan ett underbart lyftande o mycket klokt mail från en otroligt förståndig kvinna så inser jag ju hur jag ska hantera eländet. Har nog egentligen vetat innerst inne hela tiden men nu blev det lixom klart som korvspad. Det svåra är ju att man alltid vill vara så himla snäll, man vill hjälpa till o vränger ut o in på sig för att man vill att allt ska vara bra. De är ju ändå min mor o min dotter det handlar om alltså är jag involverad som tusan där emellan  (vilket jag ju inte alls behöver på detta sätt då nee). Ja sådan är jag ….. en äkta HSP! Men nu släpper jag medlar-rollen, skiter i att stå mitt emellan o mitt i smeten o känna frustration. Dottern är inte redo att ta steget ännu o känner sig pressad. Mamma/mormor får försöka förstå o inse det, hon får inse att både dottern o jag tycker o tänker så som vi gör. Det går inte att forcera fram en lätt o smidig lösning bara så där. Dottern o jag klarar inte så som hon vill, vi är alla tre ego på våra olika sätt i detta, var o en tänker på sig själv i första hand … självklart. Vi har alla våra problem som krånglar till det. Och tänken är lite olika. Nåväl jag har varken ork eller förmåga att lösa dessa problem just nu. Det är inte jag som ska driva o fixa. Så enkelt är det. Vi är vuxna människor med olika upplevelser, känslor tycke o smak så japp …. that’s life. Det får ta den tid det tar. ALLT är inte mina problem eller ens mitt fel lixom.

Jag vill vara glad, tacksam o bli frisk. Få vara nöjd med mig själv o mitt liv ….. alltså har jag fullt upp redan hehe.

Imorgon ska vi på konserten ….

image

Ska bli hur kul som helst. Innan dess blir det After work på Harrys med en kompis som ska med oss på Queen. Blir en bra kväll det!

Våren är nära nu … väldigt nära!!

DSC02071   DSC02073

Nästa vecka ska det äntligen komma lite värme o då lär våren explodera o vara över fort som tusan. Men det är bara att njuta så möe det går nu!! Sedan kommer försommaren o sedemera sommaren. Wonderbart!!

Dottern har fullt upp med skinnförsäljningen. Det vart riktigt intensivt minsann. Men hon är så himla duktig o får ihop det så bra. Hade inte förväntat mig något annat hehe. Hon ska återigen hit o hämta skinn …. passade på att bjuda in sig o pojkvännen på middag framåt kvällen. Hm ja jo vi får väl se hur det blir med det …. något i magen kan det kanske bli om de har tur hehe.

Uppdaterade mobilen nyss ….. o oj vad fyrkanterna hade växt efter det!!! Ja fyrkanterna …. heter det det ikoner eller appar lixom?? Ja ja …… kan ju alltid vara bra för mig som hrm börjar se lite dåligt hehe.

Kramelikraaaam / Miafia   =0)

1 kommentar: