photo banner10_zps624f608f.jpg

28 maj 2013

Så jäkla besviken o ledsen

 

sad_017

Varför måste alltid fötterna slås undan när man mår så där bra??? Varför dessa prövningar o besvikelser, vad är vitsen? Att jag ska förstå o inse saker? Ja visst så är det ju? Orkar fasen inte kämpa emot detta mer nu. Jag ger upp helt enkelt. Trött på att bli sårad, arg o besviken om o om igen.

Jag har kommit så långt på min krokiga resa o naturligtvis måste det inträffa något som slår en till backen igen. Nygamla händelser som gör mig så ledsen o symptom kommer tillbaka som ett brev på posten, ångesten slår till.

Fy farao vad jag hatar detta. Jag är jag o jag tycker o tänker o står för saker som är viktiga för mig yes?? Kan det inte accepteras så ok då skiter jag i det. Vissa saker är viktiga för mig o betyder mycket så det håller jag fast vid. Det negativa klarar jag inte, har kämpat så hårt med det så länge nu o blivit besviken såååå många gånger. Trodde det var slut på det men icke!

Där försvann mitt lilla självförtroende en sväng! Det som var på väg upp!!

Skit är re mäet!! Men de blir la bra kanske! Orkar inte vara positiv just nu.

Kramelikraaam / Miafia  =0)

6 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt att höra. Men det är ju så det är här i livet. Upp och ner. Och rätt vad det är trillar man ner i svarta hålet igen. Men du, nu är du ju medveten om hur du reagerar. Du kan iaktta dina reaktioner och symtom och tänka att just det, så här blir det när det där händer. Att förstå är alltid steg 1. Så småningom kanske du till och med kan välja hur du vill reagera. Lycka till och stoooor tröstekram /Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara Carina!!
      Jag har lärt mig mycket på denna resa. Men just denna gång handlar det om något jag absolut inte accepterar o då blir reaktionen stark o jag går i försvar. Men annars när det händer jobbiga saker försöker jag allt tänka till, tänka igenom o analysera lite innan jag reagerar med full onödig kraft ... ja då blir det ju mer hanterligt lixom .... visst börjar jag bli klok va?? hehe
      Tack för klokorden!!

      Kraam på dig / Miafia =0)

      Radera
    2. Men då är ju din reaktion fullkomligt adekvat. Bra att du inte accepterar, men vänd det inte inåt mot dig själv utan utåt mot själva situationen, eller personen eller vad det nu handlar om. Usch, kräks på min s.k. "klokhet" ibland, men har svårt för att inte dela med mig. Sparka till mig om du vill;)
      Kram!

      Radera
    3. Jag kan aldrig få för mycket klokheter från dig ..... tvärtom!! Du får mig trygg o lugn på nåt vis o det gillar jag. Är tacksam för dig!! Idag känns det lite bättre men jag lever i tystnad,tar det lugnt o försöker få bukt med eländet på ett lugnt sätt. Ja det blir nog bra med tiden.

      Pöss på dig :0)

      Radera
  2. Aj, aj... Det där lät inte bra.
    Sänder några styrkekramar som en liten hjälp.
    Kram /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa S-A du är guld värd!!

      Kraaaam på dig =0)

      Radera