photo banner10_zps624f608f.jpg

15 juni 2013

Tjabaa!

Här kommer en högst intressant blogg!!

Skojja bara!! Blinkar

WP_001287  WP_001288

Jo men!! Spännande o roligt värre minsann. Nja hm kanske inte. Mer ett nödvändigt ont. Får ju passa på när man kan o tom vädret tillåter …. hm ännu så länge i alla fall!

*glor oroligt på molnen*

WP_001271

Annat spännande! Ja fast inte så kul för den drabbade kanske. Var på Frälsis i onsdags när en av killarna som brukar dyka upp där hade flera känningar av sin Epilepsi. Det ville inte riktigt gå över o han var orolig. Mitt jobb blev att vänta ute på Ambulansen o dirigera dem rätt. Mannen satt o pratade med killen. Allt gick bra o de tog hand om honom o han var snart hemma igen. Skönt!!

Okaiii vänta lite ………….

l

l

l

l

V

Så nu är jag tillbaka. Måste ju hänga ut o ladda om!! Vika o stoppa undan. Är nyfiken på vad mannen säger om energiförbrukningen här idag när han kommer hem?? Stapeln lär vara göörhög o illröd! hehe

images (2)

Såg något vansinnigt sött igår …… se själv!!!

WP_001281   WP_001279

Blir så otroligt sugen på att bara ta hem o vill haaa kattunge mmmmmmm!! Men häpp funkar inte nä, vill vara fri fri friiii. Gött o kunna gosa med på annat håll i alla fall. Tycker en av dem kunde få bli kompis till Wilgotten!! Skulle han behöva! Eller hur? hehe

WP_001270

Köpte ny klänning minsann …. fattar inte att mina kläder har en sådan enorm förmåga att ständigt krympa i garderoben!!! Nåväl hemma hos dottern så tog hon kort o fnittrade vansinnigt. Ser jag så tokig ut??? Hehe ja förvisso, men det var ju hennes pojkvän som busade i bakgrunden! Ska jag avslöja på viken avdelning jag köpte den??? Kanske inte näää ………. men hallå asså dottern o jag gick i timmar i affärer o kollade kläder. Hon fann det ena plagget efter det andra o jag hade som vanligt stora beslutsångesten i släptåg. När vi gav upp o skulle ge oss av hemåt så bara hängde den där. Fångade min blick o jag sa bara Wooow där är den ju!! Den vill jag ha, slet fram galjen o kollade, höll den framför mig o ja asså yes!! Tittade mig runt o näääääääee men vilken avdelning hade jag hamnat på?? Jo mamma-avdelningen!!! Shit pommfritt!! Tog en diskussion med både dotter o butiksbiträde o kom fram till att den var ju som en vanlig klänning lixom. Åh visserligen har jag ju numera mer mage så visst det var bara att slå till! Är väldans nöjd förutom att jag senare såg att mönstret sitter lite snett i linningen. Ja ja me lajk ändå! Bara det nu blir lite mer av solvädret så!!

Kolla proffsen!!

WP_001260

Ja sannerligen blev man allt lite impad när dottern o hennes kille kom förbi här om veckan. Ja grabben är ju “gammal” proffscyklist så visst. Vättern runt?? Näpp det blir det inte. Denna helg jobbar hon o typ halva Sverige cyklar runt sjön.

Men hon cyklade Tjejvättern 2010!

DSC00103

Åh för övrigt så knallar det på. Har inte umgåtts så mycket med min “nya” tjejkompis. Ska träffa henne snart o försöka förklara lite vem jag är, hur jag känner m.m. Det ordnar sig.

WP_001277

Var “hemma” i de gamla trakterna o hälsade på en kompis som är hemma nu några veckor. Han bor annars i Rumänien där han jobbar på YWAM. Youth With a Mission. Mycket musik blev det, allsång i lillstugan o utanför bombarderade regnet, för att i nästa stund skina upp i solsken. Den mannen är verkligen musikalisk kan jag säga. God mat o fika som vanligt när vi är där. Saknar vi hembygden? Nja inte så värst mycket. Men lite så klart. Minnena är många men vi far ju dit då o då o hälsar på. Gården har vi inte besökt på väldigt länge, bara åkt förbi lite. Åh när vi ser hur allt är på gång där så njuter vi av att slippa allt ansvar. Kolla gärna hemsidan nya ägaren har fixat: Mårdstorp  Han har verkligen satt fart på gården o har många projekt igång. Projekt som vi åxå hade planer på men inte orkade o få till. Detta känns så härligt o se. Men visst som sagt minnena är många! 24 år av mitt liv.

Här ett litet urval:

Men nu trivs jag alldeles utmärkt på min nya plats i världen o mitt nya liv! Sannerligen inte så dumt det heller kan jag säga!

Kramelikraaaam / Miafia   =0)

4 kommentarer:

  1. Så kul med alla bilder! Så mycket hårt arbete, och så mycket vackert. Då var då och nu är nu. Allting har sin tid och sina minnen har man alltid med sig.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det Carina!!Man måste ta vara på livet, ta hand om det så gott man kan. Minnen är alltid bra o ha, både bra o dåliga för det hör livet till!
      Kramelikraaam på dig =0)

      Radera
  2. MEeeeeeeeeen så roligt att du också har blogg..ska genast spara länk så jag kan komma och stöka ner här !
    Kraaaaaaaaaaaaaaam ! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen!!! Stöka på bara. Me lajk!
      Kramelikraaam =0)

      Radera