photo banner10_zps624f608f.jpg

11 juni 2013

Vänskap


400116_481706571865658_398450963_n
Vänskap är inte alltid så lätt. Ofta är det något man upptäcker efter ett tag, något man inte gillar eller accepterar. Jag träffade ju en trevlig tjejkompis för ett tag sedan, en rätt så pigg glad o framåt tjej som jag nu träffat nästan varje vecka. Vi är ute o äter eller är hemma hos varandra. Men för varje gång vi träffas så känner jag mer o mer att Nej ….. vi passar inte alls ihop. Vi är totala motsatsen till varandra. Hon är så dömande, dömer alla med elaka ord, svär o går på, hon gillar inte djur o natur speciellt mycket o vi tycker o tänker så olika i det mesta, hon är väldigt negativ o har otroligt mycket krav i livet. Vet ju att hon har väldigt dålig självkänsla o har sina bekymmer precis som jag, men jag håller inte på o spyr galla över allt o alla för det. Vi har fruktansvärt lite gemensamt förstår jag nu. Ja nu funderar jag på hur jag ska kunna få rätsida på detta. Orkar o vill inte ha allt för negativa energitjuvar omkring mig. Det har jag haft förut o vet hur det tär, krånglar till det o ger en massa smärta o elände. Vänskapen blir allt för svår o komplicerad. Ja nu menar jag ju inte att bara för att vara goda vänner så måste man tycka, tänka o vara lika varandra i allt men när man inte ens delar värderingar, intressen, medmänsklighet, godhet, snällhet o liknande som är viktigt för mig så blir det väldigt svårt. Nu måste jag försöka förklara för henne att vi kanske inte kan vara vänner lika intensivt. Att jag inte mår bra av hennes sätt att vara. Skiiiiiitsvårt ….. jag har så fruktansvärt svårt för att tala för mig, förklara o stå på mig. Min snällhet o “vilja väl” sätter käppar i hjulen. Ja ja jag måste i alla fall försöka förklara för henne vad jag tycker o känner. Huaaaa!!
start_bild
 ALLA har vi våra problem så är det. Bara jag som inte orkar med för mycket negativitet o att ge o ge o ge …. alltid vara snäll o tillmötesgående, vara en bra lyssnare o problemlösare. Japp jo sådan är jag …… That’s me indeed. Men “resan” har lärt o lär mig mycket!
DSC02911
Annars då?? Jo det är väl ok, mycket natur o sådana upplevelser som gäller, mår otroligt bra av naturen.
Problemen för övrigt då? Tja de löser sig väl efter vart annat typ. Vissa saker kanske aldrig löser sig vad det verkar som efter som de upprepas men jag hänger i o försöker få bukt med det. Står ju för vad jag tycker, tror på o känner, vad jag vill o inte vill, vad jag kan acceptera o inte. Viktigt naturligtvis för att jag ska kunna läka, må bra o vara jag. Känner mig starkare på så många sätt … men åxå svag på andra. Vissa saker får mig att känna hopplöshet men ändå framåtanda.
Ta nu inte bloggen som alltför negativ … jag mår jäkligt bra åxå ska ni veta. Har så otroligt mycket jag är evigt glad o tacksam för. Har ett finfint liv med mycket fantastiskt innehåll ohhhhh yeaaaah!!
Kramelikraaaam / Miafia   =0)

2 kommentarer:

  1. Jag förmodar att din kompis inte läser din blogg;)
    Kanske du inte behöver säga så mycket, bara börja dra dig tillbaka lite grann. Sånt där brukar lösa sig av sig självt, tycker jag. När man har sett det man behövde se så behöver man inte personen längre. Då brukar de försvinna. Viktigt att lokalisera de däringa tjuvarna!
    Kram o lycka till från Carina

    SvaraRadera
  2. Nej hon läser inte här. Jag har filat på idén om att sakta dra mig ur ja o så kommer det att bli. Varför göra saker man inte mår bra av lixom? Ja du Carina det blir bra ..... vet ju mer hur jag ska hantera saker nu för tiden. Man lär så länge man lever. hehe Bara hoppas att hon förstår, hon är ganska ensam o är sååå glad att hon funnit mig. Men tror faktiskt att hon åxå känner hur olika vi är så kanske kanske hon kan förstå om jag drar mig tillbaka. Hoppas!

    Kramelikraaaam / Miafia =0)

    SvaraRadera